026-43212000

En

شربت مورد نیاز جهت تهیه زولبیا و بامیه

شربت مورد نیاز جهت تهیه زولبیا و بامیه

زولبیا و بامیه از انواع شیرینی های سنتی و محبوب در میان ایرانیان هستند که به صورت متداول در ماه مبارک رمضان پخته می شوند. در گذشته این شیرینی ها خوشمزه و خوش آب و رنگ فقط به یک صورت درست می شدند، اما امروزه به دلیل محبوبیتی که دارند در انواع بسیار متنوعی تهیه می شوند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه شربت مورد نیاز جهت تهیه زولبیا و بامیه در ادامه با سایت زرفروکتوز همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه شربت مورد نیاز جهت تهیه زولبیا و بامیه

شکر
۴۳۰ گرم
زعفران دم کرده
۱ قاشق غذاخوری
گلاب
¼ لیوان
آب
۱٫۵ لیوان
آبلیمو
½ قاشق چایخوری

روش تهیه شربت مورد نیاز جهت تهیه زولبیا و بامیه

مرحله اول

برا تهیه شربت بار خوشمزه و عسلی ابتدا آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم و شکر را کم کم به آب اضافه می کنیم و با قاشق آن را کمی هم می زنیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود.

مرحله دوم

البته باید به آرامی شربت را هم بزنیم تا شربت به بالای دیواره های قابلمه برخورد زیادی نداشته باشید. آنوقت زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و بلافاصله آبلیمو و گلاب را نیز می افزاییم و صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد.

مرحله سوم

بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت سرد شود.(شربت پس از سرد شدن غلیظ تر می شود پس خیلی نگذارید غلیظ شود)شربت را داخل یخچال قرار می دهیم تا برای تهیه بامیه و زولبیا خنک شود.